Intervju Nina Remröd, stylist - Style AcademyStyle Academy

Intervju Nina Remröd, stylist

Nina Remröd arbetar som stylist på NK Personal Shopping och utöver mode är ett av hennes största intressen att laga mat. Nina fick möjligheten att nu under våren tävla i Sveriges Mästerkock där vi kan följa henne på onsdagarna i TV 4.

Vad är det bästa med att jobba på Rosenrummet som stylist? 

Varje dag ser annorlunda ut och man får träffa så mycket olika människor. Det bästa är när kunden är nöjd och glad, att få ta hand om en kund och verkligen ge dom all tid uppmärksamhet och se resultatet, det ger så otroligt mycket tillbaka.

Hur håller du dig uppdaterad om vad som är säsongens trender? 

Jag läser mycket tidningar, kollar sociala medier och inspireras av olika människor.

Håller koll på alla nyheter i butikerna och de stora varumärkena. 

Tycker du att det är viktigt att följa trender?

Nej det tycker jag inte, jag tycker det är viktigt att hitta sin stil och känna sig bekväm med den oavsett vilka trender som kommer och går. Ibland känner man sig super bekväm med en trend och ibland inte då ska man strunta i det! 

I år har du varit med i Sveriges mästerkock, hur har det varit? 

Fantastiskt! Jag har lärt mig enormt mycket och lärt känna en hel drös med underbara människor. Det har också varit en tuff utmaning både fysiskt och psykiskt, med mycket stress och långa inspelningsdagar.

Hur kombinerar du dina intressen matlagning och styling? 

Jag får utlopp för min kreativitet i både matlagning och styling, det är skapande på två olika sätt. Det är ju alltid lite härligare att laga mat i en snygg outfit!

Är du lika intresseras av matlagning som mode?

Ja det är jag helt klart! Det ena utesluter inte det andra!

Vad var den största utmaningen med att vara med i Sveriges mästerkock? 

Stressen av att lyckas få ihop en välkomponerad maträtt på tid, det var riktigt tufft ibland! 

Vilken är din paradrätt? 

Oj! Jag får väl säga min hummerpasta då!

Om du skulle ge tre råd till någon som vill bli stylist eller personal shopper vad skulle det vara?

Lyssna på kundens behov.

Var alltid vänlig och glad, har man en dålig dag lämnar man det utanför jobbet!

Läs på om passform och kroppstyper, att visa att man har kunskap ger ett stort förtroende och proffsigt intryck!